Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Vlade Republike Srbije saopštilo je da će, u saradnji sa Savezom proizvođača rakije Srbije i nadležnim institucijama, pokrenuti kampanju edukacije stanovništva po pitanju rizika od konzumacije jakih alkoholnih pića, sumnjivog kvaliteta, neregistrovanih proizvođača.
Ministar Tomislav Momirović je, na sastanku sa predstavnicima pomenutog saveza, podsetio na to da je Unesko uvrstio šljivovicu na Listu svetske kulturne nematerijalne baštine, pa je naša obaveza da štitimo kvalitet našeg nacionalnog proizvoda.
Moramo da uložimo puno energije kako bismo pospešili proizvodnju i udruženim naporima sa proizvođačima radili na podizanju kvaliteta rakija proizvedenih u Srbiji, poručio je ministar.
Takođe, neophodan je zajednički rad na uređenju tržišta da bismo zaštitili potrošače i građani imali bezbedan i kvalitetan proizvod, rekao je on, dodavši da je šljivovica sasvim sigurno najveći brend u hrani i piću koji imamo.
Na sastanku je zaključeno da Srbija ima dobar i moderan Zakon o jakim alkoholnim pićima, ali i evidentan problem jer veliki broj ljudi nije upoznat sa zakonskim regulativama koje im omogućavaju da posluju u legalnim tokovima.
Ministarstvo apeluje na sve potrošače da proizvedena rakija bez oznake porekla, zdravstvene kontrole i naplate poreza i akcize nije bezbedan proizvod.